loading...
تک رقمی کنکور93
takraghami بازدید : 16771 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (4)

سلام بهترین شکل درس خوندن اینه که اول بدونید با چه درس هایی با چه ضرایب و درجه اهمیتی طرف هستید تا بتونید با یه سری اطلاعات جامع و کامل نوع برنامه ریزی خودتون رو مشخص کنید.
اول میریم سراغ دروس عمومی:ادبیات با ضریب 4 که مهمترین درس عمومی به حساب میاد و این چند ساله سوالاتش خیلی رو به حسابی مفهومی شدن رفته ولی این موضوع اصلا به این معنی نیست که فقط بچسبید به ادبیات.کنکور شامل یک تیم از دروس مختلفه که هر کدوم از این دروس مختلف به نوبه ی خودشون نقش بسزایی در کنکور شما دارن و باید همه دروس رو در حد عالی مطالعه کنین انشاالله.
بعد از اون میرسیم به دین و زندگی با ضریب 3 که این درس هم خیلی خوب میتونه رتبه و تراز شما رو جا به جا کنه پس باید توجه ویژه ای نسبت بهش داشته باشید.
میرسیم به عربی با ضریب 2 که اسمش آه از نهاد بعضیا بلند میکنه.این درس با وجود ضریب 2 در کنکور درسی است که بسیار رتبه آورهستش و انحراف معیار بسیار بالایی داره و باز هم این بدین معنی نیست که همه درس هارو رها کنین و بچسبین به عربی نه این درس هم اهمیت خودشو داره و باید به خوبی خونده بشه.
می خوام یه توضیح کوچیکی در مورد انحراف معیار بدم که اونایی که متوجه نشدن انحراف معیار منظور چیه واسشون جا بیفته.
اینکه میگیم این درس یا فلان درس انحراف معیار داره منظور اینه که در این درس درصد بچه ها پایین هست و اگر کسی نسبت به کسانی که این درس رو پایین میزنن درصد خوبی کسب کنه رتبش خیلی جا به جا میشه هر چه انحراف معیار بشتری داشته باشه یعنی درصد بچه ها در اون درس پایین تره.
خب میرسیم به درس زبان با ضریب 2 که این درس هم با توجه به ضریبی که داره نقش خودشو در رتبه و تراز کنکور شما ایفا میکنه و این درس هم درسیه که باید همانند دیگر دروس اهمیت واسش قائل بشید.
خب میرسم به دروس اختصاصی اول از همه بدونید درصد دروس اختصاصی ضرب در 3 میشن و برای شما که رشته تجربی هستین اول از همه درس زیست شناسی هست با ضریب 12 که بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار در قبولی و تعیین رشته و دانشگاه شما نقش داره.بازم تکرار میکنم با این وجود به 1 درس نچسبید هر درس بسته به میزان ضریب و اهمیتش باید در جایگاه خودش عالی خونده بشه.
بعد از زیست عزیز تجربی ها میرسیم به شیمی که بعد از زیست تاثیر زیادی در رتبه شما داره و این رتبه شماست که رشته و دانشگاهتون رو مشخص میکنه.پس این درس هم باید به خوبی بهش توجه بشه.
میرسیم به دروس ریاضی و فیزیک در رشته تجربی این دروس انحراف معیار بالایی دارن چون بچه های رشته تجربی درصد پایینی رو در این دروس میزنن و یه در صد معمولی در این دروس میتونه خیلی خیلی واستون تاثیر داشته باشه ولی به شرطی که درصد باقی دروستون مخصوصا زیست و شیمی بالا باشه در این صورت فوق العاده این دروس میتونن در رتبه شما با یه درصد معمولی تاثیر داشته باشن ولی توجه داشته باشید که درصد بالا در ریاضی و فیزیک به هیچ عنوان نمیتونه پایین بودن درصد شما در زیست و شیمی رو جوری که بعضی ها فکر میکنن جبران کنن پس میرسیم به همون حرف که هر درسی باید در جایگاه خودش عالی خونده بشه و روش وقت گذاشته بشه.
میرسیم به درس زمین شناسی عزیز که واسه خیلی از بچه های تجربی قدیمی شده از این لحاظ که واسه کنکور یا نمیخونن یا خیلی خیلی خیلی کم میخونن.درسته که ضریب این درس برای زیر گروه 1 صفر هست ولی باید بدونید واسه داروسازی و زیر گروه دو 20 یا 30 درصد زدن اون در کنکور مثل این میمونه که 80% ریاضی زده باشید.
در آخر این نکته رو یاد آور میشم که این توضیحات بیشتر نه کاملا بلکه بیشتر به درد رشته های زیر گروه 1 و 2 میخوره پس برای زیرگروه های دیگه حتما به ضرایب دروس توجه بسیاری کنید.
تقدیم به تو که می خواهی بهترین باشی....!!!!

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط sara در تاریخ 1396/07/24 و 16:47 دقیقه ارسال شده است

خیلی عالی بود
مچکر از مطلب عالیتون شکلک

این نظر توسط باران در تاریخ 1394/09/18 و 18:56 دقیقه ارسال شده است

ببخشیدا من اصلا از زیرگروه 1 یا زیر گروه 2 سردر نمیارم میشه یکی توضیح بده

این نظر توسط ArsiN در تاریخ 1393/05/22 و 15:03 دقیقه ارسال شده است

سلام...
ی کمکی لازم داشتم...
من سرعت خیلی پایینی دارم...
طوری که خوندن یک صفحه زیست تقریبا یک ساعت وقتمو میگیره...
سال دیگه هم میرم چهارم اما از استرس سرعت پایینم نمیتونم خوب درس بخونم...
چیکار کنم که سرعتم بیشتر شه؟

این نظر توسط جواد در تاریخ 1392/09/14 و 16:14 دقیقه ارسال شده است

واقعا ممنون خیلی خوب توضیح داده بودی
پاسخ : سلام دوست عزیز.من از شما ممنونم که به ما سر زدید و مرسی که نظر دادید.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • درباره وبلاگ
    سلام....به وبلاگ من و خودتون خوش اومدید خیلی خلاصه بگم این وبلاگ برای این تاسیس شده که بتونه به همه ی کنکوری ها کمک کنه میدونم که خیلیا از این حرفا زدن ولی اینجا تفاوت مشخص میشه....بهترین و درجه یک ترین محصولات کنکوری رو سعی می کنیم در اختیار شما عزیزان بزاریم از روش های مطالعاتی گرفته تا روش های خاص و منحصر به فرد پاسخ گویی به تست ها و جزوات عالیه عالیه عالی امیدوارم دعای خیر شما بدرقه ی این راه باشه....!!!!

    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 679
  • بازدید کلی : 71,360